اخبار جشنواره
[ ]
اخبار جشنواره
نظرات

اخبار جشنواره

 

هیئت‌داوران بخش نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش امروز آنلاین به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، محمد حیدری دبیر جشنواره در احکامی حبیب احمدزاده، حمید فرخ نژاد، مهدی کرم‌پور، مهتاب کرامتی و سامان مقدم را به عنوان هیئت‌داوران بخش نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

 


معرفی داوران بخش تبلیغات جشنواره فجر

 

هیات داوران بخش مسابقه تبلیغات و اطلاع‌ رسانی سی‌ و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد.

به گزارش امروز آنلاین به نقل از ایسنا، غوغا بیات، مصطفی خرقه‌پوش، رضا حداد، علی وزیریان و بهرام عظیمی به‌عنوان هیات داوران بخش تبلیغات سی‌ و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

غوغا بیات عضو انجمن عکاسان سینما و عکاس فیلم است، یکی از چند چهره آشنای هنر عکاسی فیلم در ایران که با برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی و حضور مستمر در شاخه‌ای کاملا تخصصی، ماندگاری خود و آثارش را به اثبات رسانده است. او متولد ۱۳۳۷ در تهران و فارغ‌التحصیل عکاسی و گرافیک از مدرسه عالی تلویزیون در سال ۱۳۵۷ است.

مصطفی خرقه‌پوش متولد ۱۳۳۷ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته تدوین از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. شروع فعالیت‌های خرقه‌پوش از سال ۱۳۷۵ با فیلم «لیلا» است و تا کنون فیلم‌هایی را مانند «درخت گلابی»، «زیر پوست شهر»، «جرم»، «راه آبی ابریشم» و «ورود آقایان ممنوع» تدوین کرده است.

علی وزیریان فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است. وی کارگردان سینما و سال‌ها گرافیست و طراح پوستر سینمایی بوده است.

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن، فیلمنامه‌ نویس، طراح کاراکتر و کاریکاتوریست است. او فارغ‌التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر تهران بوده و دارای نشان درجه ۲ هنری معادل با فوق لیسانس انیمیشن است. شروع فعالیت‌های عظیمی از سال ۱۳۷۲ است و همچنین کارگردانی انیمیشن سینمایی تهران ۱۵۰۰ از جمله فعالیت‌های این هنرمند است. وی ساخت مستمر آنونس های انیمیشن های تلویزیونی را در کارنامه خود دارد.

رضا حداد کارگردان تئاتر و تلویزیون و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است و تا کنون نمایش‌هایی را مانند «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز»، «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش»، «آمدیم، نبودید، رفتیم» کارگردانی کرده است. وی همچنین مدیر موسسه تبلیغاتی شبکه آفتاب است.

سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.


هیات داوران سودای سیمرغ فیلم فجر معرفی شدند

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هیات داوران بخش سودای سیمرغ این رویداد سینمایی را معرفی کرد.

به گزارش امروز آنلاین به نقل از ایسنا، محمد حیدری در احکامی ابوالحسن داوودی، محمد داوودی، مجتبی راعی، سید جمال ساداتیان، منوچهر شاهسواری ، مهدی فخیم زاده و نیکی کریمی را به عنوان هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

سایت جشنواره‌ فیلم فجر بیوگرافی هیات داوران را اینطور نوشت.


معرفی بازیگران جدید فیلم اولی جشنواره فجر

ماهور الوند: این‌ که چطور سیروس الوند تا حالا از دختر بازیگرش در فیلم‌های خود استفاده نکرده را نمی دانیم اما رضا میرکریمی این ریسک را پذیرفته و می‌خواهد ماهور را در نقش اول «دختر» به دوستداران سینما و البته سینماگرانی که دنبال بازیگر زن شاخص در فیلم‌هایشان می گردند معرفی کند. ماهور الوند از وقتی مشغول بازی در «دختر» شده هیچ حرفی درباره نقشش نزده و سیروس الوند هم درباره نقش آفرینی دخترش در یکی از فیلم‌های مهم بخش مسابقه جشنواره سخنی نگفته است. ماهور الوند دانشجوی ترم ششم  بازیگری تئاتر از دانشکده تئاتر هنرهای زیباست. او که ایفاگر نقش ستاره در فیلم دختر بوده، از بین ۴۰۰ زنی انتخاب شده که پس از فراخوان میرکریمی برای انتخاب نقش اول، تست بازیگری دادند.

کیانا تجمل: مانی حقیقی درباره فیلم جدیدش هیچ حرفی نمی‌زند و با اینکه مدت‌هاست فیلمبرداری «اژدها وارد می‌شود» به پایان رسیده و فیلم حتی برای اکران عمومی در ماه‌های گذشته آماده بوده، اما از جزئیات آن تقریبا هیچ چیز بیرون نیامده است. یکی از این جزئیات کنجکاوی برانگیز، حضور بازیگر جوانی است که سابقه‌ای در سینمای ایران ندارد. کیانا تجمل که ایفاگر نقش تنها زن فیلم حقیقی است برای اولین بار جلوی دوربین یک کار سینمایی رفته و باید دید او که در ایران سکونت ندارد می‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب کند یا نه.

بهزاد عمرانی: اگر خندوانه را دیده باشید حتما چهره او را به خاطر می آورید. خواننده گروه بمرانی که تیتراژ خندوانه را خوانده و البته چند بار در این برنامه به اجرای موسیقی پرداخته، او در فیلم خشم و هیاهو اثر هومن سیدی ایفاگر نقش بوده است. این خواننده ۳۳ اولین حضورش در سینما را تجربه می کند و البته ظاهرا نقش مهمی در فیلم ندارد.

ساغر قناعت: پرویز شهبازی استاد رو کردن چهره‌های جدید در فیلم‌هایش به حساب می آید. او بعد از رو کردن مریم پالیزبان در «نفس عمیق»، چند سال بعد نازنین بیاتی را در «دربند» به سینمای ایران معرفی کرد، بازیگری که پس از درخشش در دربند، به شدت پرکار شد. حالا نوبت رونمایی از ساغر قناعت ۲۱ ساله در «مالاریا»ست که گفته می شود در نقش نسیم درخشیده و نشان داده استعداد زیادی برای ستاره شدن دارد. گفته می شود شهبازی برای رسیدن به بازیگر دلخواهش در این نقش پیشنهاد و سفارش سینماگران زیادی را رد کرده تا نوبت به هنرنمایی قناعت برسد.جالب اینکه در قرارداد این بازیگر جوان آمده تا وقت اکران عمومی حق مصاحبه ندارد.

آذرخش فراهانی: برادر گلشیفته و شقایق فراهانی، فرزند بهزاد فراهانی و فهمیه رحیم‌نیا بالاخره باید از جایی وارد سینما می‌شد و چه بهتر که این اتفاق با فیلم پرویز شهبازی باشد. آذرخش که ۳۱ سال سن دارد تا کنون وارد سینما نشده بود؛ چرا که در دنیای موسیقی فعالیت می‌کرد و به عنوان نوازنده گیتار باس شناخته شده بود. او با مدل موهای خاص در «مالاریا» بازی کرده و جالب اینکه نقشش به خودش نزدیک است چرا که در این فیلم ایفاگر رل یک خواننده و موزیسین است.

آزاده نامداری: اجرا در «خانومی که شما باشی» و چندین فعالیت دیگر در برنامه‌های تلویزیونی به اندازه ازدواج و جدایی با فرزاد حسنی و بعد ازدواج دومش نام او را در صدر اخبار رسانه‌ها قرار نداد، اما حالا قرار است با ورود به سینما طور دیگری معروف شود. باید دید نامداری مقابل دوربین شهبازی در «مالاریا» چه کرده و آیا می‌تواند به اندازه اجرا در بازیگری هم موفق باشد یا نه؟

نیکی مظفری: شاید اگر هر کسی جای او بود تا حالا حداقل ۵ یا ۶ فیلم سینمایی در رزومه فعالیت‌های هنری اش داشت، اما نیکی مظفری دنبال علایق و دلبستگی‌های خودش رفت و با اینکه همیشه کنار سینما بود، اما هرگز جلوی دوربین دیده نشد. تنها فرزند مجید مظفری که رابطه فوق العاده صمیمانه ای با پدرش دارد از کودکی بازیگری را آغاز کرد و در قاب تلویزیون دیده شد. او حالا یک بازیگر تئاتر شناخته شده است که در سینما به عنوان طراح گریم، مدیر تولید و یکی دو پست دیگر ایفای نقش کرده.  این بازیگر ۲۸ ساله در فیلم «نقطه کور» مهدی گلستانه مقابل دوربین رفته و باید دید با اتکا به حضورش در کلاس هاس بازیگری استاد سمندریان می تواند روی پرده هم بدرخشد یا خیر.

پدرام شریفی: می گویند به عنوان یکی از استعدادهای تازه سینمای ایران در جشنواره امسال معرفی خواهد شد. شریفی ۲۹ ساله در فیلم «سیانور» بهروز شعیبی که در فضای دهه ۵۰ تهران می‌گذرد،  ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است و در مقابل بازیگران شاخصی مثل آتیلا پسیانی و مهدی هاشمی کم نیاورده است. او که نقش کوتاهی در «ماهی و گربه» هم ایفا کرده بود، دو فیلم دیگر در جشنواره دارد. یکی «بادیگارد» حاتمی کیا و دیگری «متولد ۶۵» که این دومی در بخش نگاه نو اکران می شود.

مهدی قربانی: فقط ۱۵ سال سن دارد، اما در فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی (که از بخش نگاه نو به سودای سیمرغ راه یافت) بازی کرده و این طور که گفته می‌شود آینده خوبی در انتظار اوست.

بهار کاتوزی: او که به عنوان بازیگر و نویسنده در فیلم «اینجا کسی نمی میرد» در بخش هنر و تجربه دیده خواهد شد، در فیلم «نفس» نرگس آبیار هم ایفای نقش کرده است. این بازیگر ۲۱ ساله فارغ‌ التحصیل کارشناسی بازیگری و همچنین کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه آزاد است. او بازیگر شناخته شده‌ای در تئاتر هست و در چند سریال تلویزیونی هم حضور داشته است.


آهنگسازان جشنواره فیلم فجر ۹۴

 

تعداد قابل توجهی از آهنگسازان مطرح ایرانی در سی‌ و چهارمین جشنواره‌ فیلم فجر به ارائه‌ اثر پرداخته‌اند و باید دید «سیمرغ» معروف جشنواره، امسال بر شانه‌ کدام‌ یک از آن‌ها خواهد نشست.

به گزارش امروز آنلاین به نقل از ایسنا، در کنار فیلم‌هایی که در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره‌ فیلم فجر روی پرده خواهند رفت، نام آهنگسازانی به چشم می‌خورد که برخی از آن‌ها با چند اثر در این بخش هنرنمایی کرده‌اند.

کارن همایون‌فر امسال هم با دست پر به جشنواره‌ فیلم فجر آمده است. کمتر کسی است که نام این آهنگساز را در تیتراژ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ندیده باشد. «بادیگارد» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، «خشم و هیاهو» اثر هومن سیدی و «نیمه‌ شب اتفاق می‌افتد» اثر تینا پاکروان با موسیقی کارن همایون‌فر همراه شده‌اند.

او در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را از جشنواره‌ی فجر گرفت و باید دید آیا سیمرغ جشنواره‌ سی‌ و چهارم را شکار می‌کند یا خیر؟

«امکان دنیا» اثر کمال تبریزی و «ختر» اثر رضا میرکریمی با موسیقی فیلم محمدرضا علیقلی روی صحنه خواهند رفت. علیقلی بیش از ۱۰ بار نامزد دریافت سیمرغ شده و در سال‌های ۱۳۷۰، ۱۳۸۱ و ۱۳۸۳ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم از آن او شده است. او موسیقی متن بیش از ۱۴۰ فیلم و سریال را ساخته و باید دید سیمرغ امسال بر شانه‌ او می‌نشیند؟

آهنگساز فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» پس از ساخت این موسیقی که اتفاقا خیلی هم سر زبان‌ها افتاد، با فیلم «اژدها وارد می‌شود» به جشنواره‌ی فیلم فجر آمده است. کریستف رضاعی در این فیلم تجربه‌ای را به کارگردانی مانی حقیقی روی پرده‌ی سینما خواهد برد. او همچنین در جشنواره‌ی موسیقی فجر ۹۴ اجرای صحنه‌ای با همراهی مسعود شعاری خواهد داشت.

آریا عظیمی‌نژاد امسال با فیلم حسین فرح‌بخش یعنی «آب‌نبات‌ چوبی» به جشنواره‌ فیلم فجر آمده است. او در سال ۱۳۸۵ برای فیلم «میم مثل مادر» نامزد دریافت سیمرغ بهترین موسیقی متن شد؛ اما تا به‌ حال شانس برنده شدن در این بخش را نداشته است. شاید عظیمی‌نژاد امسال به جمع سیمرغ‌ داران بپیوندد.

فیلم سینمایی «کفش‌هایم کو؟» ساخته‌ کیومرث پوراحمد با موسیقی فردین خلعتبری همراه شده است. خلعتبری که تا کنون آثار پر مخاطبی را در همکاری با علیرضا قربانی تولید و منتشر کرده و تا امسال شانس به‌دست آوردن سیمرغ بلورین را نداشته است. با این حال، خلعتبری تا کنون پنج بار نامزد دریافت جایزه‌ بهترین موسیقی فیلم شده است.

کیهان کلهر نوازنده‌ چیره‌ دست کمانچه که این‌ روزها در حال برگزاری تور کنسرت‌های خارجی‌اش است، برای فیلم سینمایی «لانتوری» اثر رضا درمیشیان موسیقی ساخته است. شاید کلهر امسال یک رقیب سرسخت برای سایر همتایانش باشد.

سحر سخایی تنها بانوی آهنگساز حاضر در جشنواره، با دو فیلم سینمایی به بخش «سودای سیمرغ» آمده است. «مالایا» اثر پرویز شهبازی و «وارونگی» اثر بهنام بهزادی آثاری است که با موسیقی این هنرمند روی پرده‌ی سینما خواهد رفت.

فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی با موسیقی مهیار علیزاده در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال به‌نمایش درمی‌آید. این دومین همکاری علیزاده و شعیبی، پس از فیلم سینمایی «پرده‌نشین» است.

آرمان موسی‌پور نیز با فیلم سینمایی «بارکد» به جشنواره‌ سی‌ و چهارم فیلم فجر آمده است. «روباه»، «عصر یخبندان»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» از جمله دیگر آثار موسی‌پور است که تا به‌حال شانس برنده شدن «سیمرغ» را نداشته‌اند.

اما پیمان یزدانیان پس از همکاری با کارگردانانی مانند مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی و کمال تبریزی این‌ بار در همکاری با محسن عبدالوهاب، موسیقی متن فیلم «به دنیا آمدن» را ساخته است. این نوازنده‌ پیانو نیز تا سال ۱۳۹۴، شانسی برای کسب سیمرغ جشنواره‌ فیلم فجر نداشته است.

«دلبری» اثر جلال دهقانی از دیگر فیلم‌های راه‌ یافته به بخش «سودای سیمرغ» است که با موسیقی فرید سعادتمند همراه شده است. سریال «ارمغان تاریکی» از جمله آهنگسازی‌های این هنرمند در زمینه‌ موسیقی فیلم است.

بابک میرزایی موسیقی فیلم «آخرین‌بار کی سحر را دیدی؟» اثر فرزاد موتمن را ساخته است و حامد ثابت با فیلم «عادت نمی‌کنیم» ساخته‌ی ابراهیم ابراهیمیان در «سودای سیمرغ» تجربه‌آزمایی می‌کند.

مسعود سخاوت‌دوست و امیرعزیزی نیز به ترتیب موسیقی‌ فیلم‌های «نقطه کور» و «هفت‌ ماهگی» را ساخته‌اند و شانس خود را برای شکار «سیمرغ» امتحان می‌کنند.


بلیت‌های جشنواره در عرض ۵ دقیقه تمام شد

مدیر اجرایی پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: در پنج، شش دقیقه اول آغاز پیش فروش، ظرفیت بسیاری از سینماها پُر شد.

به گزارش امروز آنلاین، مهدی شکری‌آذر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از حدود ۲۰ دقیقه مانده به ساعت ۱۲ امروز که آغاز پیش فروش مردمی بود، بسیاری از مردم خود را برای خرید آماده کردند و به محض باز شدن سامانه پیش فروش، حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر آنلاین شدند که نسبت به سال قبل حدود هزار نفر بیشتر بود.

این استقبال برای ما کم سابقه بود و به سرعت در ۱۵ دقیقه اول ظرفیت سالن‌های خوب پُر شد که باید این موضوع را با دبیر جشنواره مطرح کنم و در صورت موافقت ایشان ظرفیت اضافه شود و بخشی هم به فروش گیشه در روزهای جشنواره اختصاص خواهد داشت.

شکری‌آذر درباره مشکلاتی که در پیش خرید بلیت‌های جشنواره وجود دارد، گفت: در پرسه پرداخت مبلغ، اگر پول از حساب کسر شود و برنگردد حتی اگر کد پیگیری هم داده نشود خرید انجام شده است اما ممکن است در پرسه خرید و انتقال مبلغ که به بانک مربوط می‌شود مشکلی پیش آید و پول هم به حساب برگردد که در این صورت خرید قطعی نشده است.

این ظرفیت کاملا در اختیار مردم است که بخش زیادی از آن از طریق فروش اینترنتی ارائه می‌شود.

 


.

تعداد بازدید از این مطلب: 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

جمعه 2 بهمن 1394 ساعت : 19:12 | نویسنده : Bahar
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
درباره ما
سلام دوستان گلم. این وبسایت برای علاقه مندان به هنر طراحی شده و اما در کنار آن مطالب دیگر مانند مطالب خنده دار گفته میشود. امیدوارم دوست داشته باشید و نظر یادتون نشه. مرسی دوستای خوبم. (راستی از اونجا که اسم وب رز است در قسمتی براتون از خواص گل رز نوشتم تا بدونید چرا این اسم رو انتخاب کردم)
منو اصلی
موضوعات
لینک دوستان
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 130
بازدید ماه : 2028
بازدید کل : 261091
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 56
تعداد آنلاین : 1




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 136
:: کل نظرات : 56

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 104
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 130
:: بازدید ماه : 2028
:: بازدید سال : 4843
:: بازدید کلی : 261091
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان roos و آدرس roos.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشکر از حسن انتخاب شما دوست گلم.لبخند