امسال برای نخستین‌ بار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دو بخش «کودکان» و «نوجوانان» تفکیک شده و قرار است سالجاری بخش نوجوانان در همدان و سال آینده بخش کودکان در اصفهان برگزار شود.

گرچه چندین ماه قبل و پیش از این تغییرات اعلام شده بود اصفهان میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است ولی تغییر شهردار اصفهان باعث شد که امور جشنواره دچار خلل شود و پس از مدتی مسئولان همدان اعلام آمادگی کردند تا میزبان جشنواره باشند و حتی گزینه‌ای مثل تهران نیز مطرح شد. پس از چند هفته رایزنی در نهایت باز هم مسئولان اصفهان در جلساتی با مسئولان سازمان سینمایی و بنیاد فارابی اعلام کردند میزبان جشنواره خواهند شد ولی در این فاصله تصمیمات جدیدی برای جشنواره گرفته شد و با تفکیک آن به دو گروه سنی کودکان و نوجوانان مکان برپایی آن نیز دچار تغییر و تحول شد.

و اما در جدیدترین خبرها به نظر می‌رسد تداخل زمانی دو جشنواره زیرمجموعه سازمان سینمایی رخ داده است و باید دید آیا دو جشنواره فیلم «یاس» و «نوجوانان» در یک زمان برگزار می شود و یا این احتمال وجود دارد که تاریخ برگزاری جشنواره فیلم «یاس» با تغییر همراه باشد که با توجه به شرایط به نظر می‌رسد گزینه دوم محقق می‌شود.